Värme tack

Ligger under ett duntäcke i soffan. Tittar absolut inte på Melodifestivalen.  Söker värme. Det är ju så förbannat kallt på Jallavallen. Inte ens segern värmde.

Nu låter jag gnälligare än jag avser. Fryser bara.

Det har varit en bra dag. Första matchen på Skytteholm var en besvikelse.  Jag hade hoppats på så mycket bättre. Men drar inte längre några växlar på försäsongsmatcher. Vet att tränarna vill ha ett annat upplägg än förra året. Då kom det en dipp tidigt i serien. Vi var för formtoppade för tidigt.  Nu vill man köra en hårdare försäsong.  Kanske var det det vi såg effekterna av. Hård träning.

På fredag är det match mot Sirius ett par frisparkar här hemifrån. Det ser jag fram emot.

Dagens andra match var den mellan Juniorerna och Syrianska.  Snötäckt plan. Två olika elvor även här. Nästintill. 
Här kom så en seger. Bajen vann med 3-1 där Hansebjer, Brkic och Kettler gjorde våra mål. Stundtals ganska välspelat.

Konstaterade när jag körde hem Foto-Ögren att det är förbannat kul att det är igång igen. Äntligen.

Allt som saknas nu är lite värme.

image