En känslornas torsdag

I morgon åker vi till Brage. Alla kexen drar. Även det yngsta och charmigaste. Bästa Shreken åker också buss. Vi åker dock olika bussar. Men ska hänga i Borlänge.

Jag längtar

Jag åker DLN-bussen. Har Anna, Malin och Ullis på samma buss. Och många fler vänner. I morgon behöver jag er mer än någonsin. I morgon är det den första nionde maj jag inte får fira min pappa. Det är hans födelsedag i morgon. Han skulle fyllt 67 då. Samtidigt som björkarna slår ut. Så sa han alltid.

Jag saknar

Ingenting har blivit lättare. Varje dag tänker jag på honom. Han fattas mig. Känner mig vilsen och halv. Värst är att jag inte längre känner mig glad.

Klart det blir bättre

Som ett mantra upprepar jag orden. Tillåter mig också att faktiskt må dåligt. Tänker att det är okej. Vi fick besked igår att hans urna nu är satt i minneslund. Det kändes fint.

En önskan

I morgon vill jag få skratta. Vill quiza och gissa startelvor. Vill sjunga ramsor och häckla motståndare. Vill vara bland vänner som delar samma passion. Som är förhoppningsfulla och längtande. Som också delar önskan om tre poäng.

Club Bubbel

Finaste Malin har fixat bubbel. Vi ska skåla för livet, för vänskap, för bajen. Säkert för många saker till. Jag tänker skåla för pappa också.

Så, ge mig torsdag nu. Ge mig mina vänner, min gemenskap och den tillhörighet som jag så väl behöver.

Mot Borlänge!

image

foto: Malin Wester