”Vi har börjat kannibalisera på oss själva”

Diskussionen om ett extra årsmöte pågår för fullt, inte minst på sociala medier. I morse uttryckte Kalle Strandberg sina åsikter på Twitter. Twitter är en mikroblogg där man högst kan skriva 140 tecken åt gången. Vi väljer att publicera Kalles alla inlägg här i vår blogg då vi vill att så många som möjligt ska få läsa dem.

————————————–

Kalle Strandberg ‏@kallestrandberg:
Hör att folk är arga för att BF inte driver frågan om extra årsmöte. hur tänker ni då? Man har ju ändå frågat medlemmarna där de flesta  säger att de inte vill att BF driver insamlingen. Jag har all respekt för de som vill ha ett extra årsmöte, men vet ni vad det innebär?

Jag förutsätter att den är det sportsliga i herrarnas A-lag ni är besvikna på?

Låt mig påminna, herrarnas A-lag organiseras av aktiebolaget. en ny styrelse i föreningen gör således ingen given skillnad

Dessutom skall det hållas bolagsstämma innan den styrelsen är utbytt. Låt mig chansa hejvilt: den blir ingen extra bolagsstämma….

Ett slag i luften, där folk står på en barrikad byggd av luft.

Jag är så less på folk som skriker avgå och sedan inte har en idé till hur det skall bli bättre.

”Avgå alla” var underhållande för fyra år sedan. det fungerar inte, bevisligen. motbevisa mig gärna.

Jag har all respekt för demokratin, men när folk åberopar sin demokratiska rätt så måste man vara beredd att ta konsekvenserna av det.

Om det inte står en färdig trupp med en kanontränare på Årsta i mars, vad gör ni då? Kallar till nytt årsmöte?

Vem vill ens påbörja ett arbete i en styrelse där man bli ombedd att gå efter 8 månader?

Måtte antingen fotbollslaget gå upp eller cirkusön/sållna rasa ner snart. Det behövs en antagonist i de grönvita leden.

Vi har börjat kannibalisera på oss själva. Det finns ingen att avsky, klubbarna och supporterfalanger får ta smällen.

Vi kommer att varva extra årsmöten, avgångskrav och internslagsmål på läktarna framöver. tillväxten kommer vara väldigt mörk.

Och här står vi, och bara omfamnar det, låter det fortgå. den som försöker göra något positivt får genast stryk för för det för gör man en sak så fanns det där minst 10 viktigare saker att göra. enligt ALLA.

Långsideklacken hade varit den perfekta odlingsplatsen för unga klackförmågor. Nu är den fylld med skam och pekpinnar. Men det får man väl inte säga i det här jävla landet.

Jag är medveten om att jag kommer bli så jävla hatad för denna rant. Och? Kom och hata då.

————————————–

20130827-080732.jpg