Vintern och vantarna

image

Spelare försvinner nu. Vi säger hej då. En del kommer jag personligen sakna mer en andra. Micke Rynell är en sådan. Jag har gillat hans teknik och kvicka fötter. Jag har uppskattat han stora hjärta. Dessutom otroligt sympatisk.

Nik Ledgerwood reser också vidare. Han som för alltid kommer att bli ihågkommen som vår första målskytt på nya arenan. 

Det är kallt ute nu. Vinterkylan börjar tränga sig på och hemska november är snart avklarad. Jag fick ett par sjukt snygga vantar i födelsedagspresent. Anna ute på ön har själv stickat dem. Synnerligen individanpassade. Grymma.

Gick förbi utanför Söderstadion idag. Kyliga vindar,  tungt i hjärtat. Personligen har jag inte kommit över flytten. Förändringen. Men jag har lovat mig själv att ärligt, verkligen försöka flytta in i vår nya. Det blir 2014 års löfte.

Såg träningsmatchen i onsdags. Mittbacksförvärvet imponerade i första. Två fina nickmål.

Pratade lite med några spelare som satt på läktarplats. De prisade nya mattan på Årsta. Mjuk. Och bra.

Hoppas våren kommer fort. Är långt ifrån någon vintertös. Älskar ju min sommar. Varje dag utan snö är en vunnen dag.

Ikväll vankas Winnerbäck på Hovet.  Det blir en perfekt inledning på helgen.

Mina nya vantar får bandyinvigas först nästa helg.