Premiär

image

Klockan tickar oändligt långsamt. Det är bara en natt kvar. Till premiärdag. Dagen D.

‘Jag har väntat så länge på just den här dan! Och det är skönt att den äntligen kommer’

Det fladdrar i magtrakten. Koncentrationen är obefintlig. Jag kommer att vara fullkomligt värdelös på jobbet i morgon. Splittrad och fokuserad på det som komma skall.

Premiär

Det är ingen dröm att vi fått nykomlingarna i premiären. J Södra vann ju borta mot Kalmar i sin allsvenska debut. Östersund tvålade till oss rejält i Salou i januari. Jag är – precis som sig bör – löjligt nervös.

Bajen Fans hade ordnat den perfekta uppladdningen igår. En grönvit helkväll på Kvarnen. Firade sina 35 år som Supporterförening. Det var en synnerligen trevlig kväll. Så många vänner som rörde sig i lokalen. Känslan av att man kände alla.

Stort tack till BFs styrelse för denna kväll. Fattar verkligen att det inte var gjort i en handvändning. Tack!

I morgon vill jag se en publik på tårna, en inramning som bara vi kan skapa och förhoppningsvis ett lag som kommer ut vakna. Den här vansinniga ”trenden” att släppa in ett mål i matchernas inledning bara måste sluta. Det har vi inte råd med.

Själv viker jag premiäruppladdningen helt åt Supportrarnas Matchprogram. Jag tänker röra mig i vimlet och mångla på så många som bara möjligt vårt premiärnummer.

image

Programmet kostar 30 kronor. Är 4 sidor tjockare än förra året (32 nu!). I det här numret finns en läsvärd intervju med mannen till höger på omslagsbilden. Smarason berättar om sina intryck av sin nya klubb. Det finns info om motståndarna men också massor av adekvat bajenläsning.

Jag hoppas på solsken och vårsång. Jag vill se grönvita fanor vaja. Leende människor i alla åldrar myllra runt på Södermalm. Känna luften dallra av den där magiska känslan av just premiär.

Det närmar sig.

Vi ses i vimlet, bajen!